EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2011. febr. 26.

Én vagyok az aki nem jó...

Hányszor és hányszor éreztük már ezt a megfogalmazást. Jót akartál, de mások másként értékelték...tudatosan elferdítették a jó szándékot...emberi butaságból teremtettek egy ilyen helyzetet...mind-mind alkalmas arra, hogy a címben jelzett felvetés orrod elé tornyosuljon.

Én sem véletlenül írok ma erről, azonban valamilyen láthatatlan inspiráció segített másként látni mindazt, ami zavart.

Szeretem a Csík zenekart, és egyre inkább úgy érzem, hogy a zenéjük hozzám (is) szól. Érdekes pályát futott be az életemben a népzene. Gyermekkoromban úgy gondoltam, hogy a népi zene szüleink "Beatlese", majd mi is így leszünk gyermekeinkkel, ha felnövünk (ugyanígy tekintenek a mi bulizenénkre)... Majdnem igaz is lett! Azért hatalmas örömmel fogadtam, amikor pl.: Ádám fiam az én korosztályom zenéjét kezdte hallgatni anno... (Zoránt hallottam egyszer a szobájából...)
Arra azonban nem gondoltam, hogy én kedvelem meg szüleim zenéjét. A Csík hozott valamit...biztosan kellett számomra Presser vagy Kispál illetve Kiss Tibi is hozzá, de sokat jelentett, hogy alapvetően valami korosztálytalan zenét játszanak.

Hatalmas egyéniségekkel készült a 2009-es Szívest örömest...

Makó Péter



Dresch Mihály



A zenét régóta ismerem, mostanában találkoztam a koncertvideóval is. Mindig megtalálom benne azt, ami az adott pillanatban felvidít, vagy segít.

Ha az Utadat keresztezik, vagy csak szimplán nem értenek...hallgasd meg - és csak nyitogasd azt a fellegajtót! (Megjegyzem, vannak aki nem is látják azt az ajtót soha életükben...):



Buen Camino az ÚTon levőknek!

2 megjegyzés:

  1. Hű de jó!Régen-hál Istennek tényleg régen-ha padlót fogtam, a Summmer time-t dúdoltam. Kihozott.Aztán az aluljárói Andok zenészek fújták el rossz kedvem telét. Yorkba mégse mehetek.Susztertangó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hozzászólásodat olvasva én is meghallgattam - immáron sokadszor. Jól indult a napom!
      Köszi :)

      Törlés